ŞEHİR BULMACA OYUNU
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;
namespace sehri_bulma_oyunu
{
public partial class FORM : Form
{
string[] sehirlerListesi = { "İSTANBUL", "ANKARA", "İZMİR", "ADANA","AFYONKARAHİSAR", "AĞRI", "AKSARAY", "AMASYA", "ANTALYA", "ARDAHAN", "ARTVİN", "AYDIN", "BALIKESİR", "BARTIN", "BATMAN", "BAYBURT", "BİLECİK", "BİNGÖL", "BİTLİS", "BOLU", "BURDUR", "BURSA", "ÇANAKKALE", "ÇANKIRI", "ÇORUM", "DENİZLİ", "DİYARBAKIR", "DÜZDE", "EDİRNE", "ELAZIĞ", "ERZİNCAN", "ERZURUM", "ESKİŞEHİR", "GAZİANTEP", "GİRESUN", "GÜMÜŞHANE", "HAKKARİ", "HATAY", "IĞDIR", "ISPARTA", "KAHRAMANMARAŞ", "KARABÜK", "KARAMAN", "KARS", "KASTAMONU", "KAYSERİ", "KIRIKKALE", "KIRKLARELİ", "KIRŞEHİR", "KİLİS", "KOCAELİ", "KONYA", "KÜTAHYA", "MALATYA", "MANİSA", "MARDİN", "MERSİN", "MUĞLA", "MUŞ", "NEVŞEHİR", "NİĞDE", "ORDU", "OSMANİYE", "RİZE", "SAKARYA", "SAMSUN", "SİİRT", "SİNOP", "SİVAS", "ŞIRNAK", "TEKİRDAĞ", "TOKAT", "TRABZON", "TUNCELİ", "ŞANLIURFA", "UŞAK", "VAN", "YALOVA", "YOZGAT", "ZONGULDAK" };
string bulunacakSehirIsmi = "";
int bulunanHarfSayisi = 0;
int kalanHak = 4;
Random rastgele;
public FORM()
{
InitializeComponent();
}
private void BTNBASLAT_Click(object sender, EventArgs e)
{
bulunanHarfSayisi = 0;
BTNHARF.Enabled = true;
BTNTAHMIN.Enabled = true;
lblGirilenHarfler.Text = "";
kalanHak = 4;
lblKalanHak.Text = kalanHak.ToString();
YeniSehirSec();
grpOyunAlani.Controls.Clear();
for (int i = 0; i < bulunacakSehirIsmi.Length; i++)
{
Label label1 = new Label();
label1.Location = new Point(35 * i + 100, 40);
label1.Text = bulunacakSehirIsmi[i].ToString();
label1.Font = new System.Drawing.Font("Segoe UI", 15.50F, System.Drawing.FontStyle.Bold, System.Drawing.GraphicsUnit.Point, ((byte)(162)));
label1.Size = new System.Drawing.Size(30, 40);
label1.BackColor = Color.Blue;
label1.ForeColor = Color.Blue;
grpOyunAlani.Controls.Add(label1);
}
}
private void BTNHARF_Click(object sender, EventArgs e)
{
bool harfVarMi = false;
if (txtHarf.Text.Length != 1)
{
MessageBox.Show("LÜTFEN TEK HARF GİRİNİZ!", "Uyarı", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning);
}
else
{
if (lblGirilenHarfler.Text.Contains(txtHarf.Text))
{
MessageBox.Show("BU HARFİ DAHA ÖNCE GİRDİNİZ!", "Uyarı", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning);
txtHarf.Text = "";
txtHarf.Focus();
return;
}
foreach (Control item in grpOyunAlani.Controls)
{
if (item is Label)
{
Label label = item as Label;
if (label.Text.ToUpper() == txtHarf.Text.ToUpper())
{
label.ForeColor = Color.Black;
label.BackColor = Color.Lime;
harfVarMi = true;
bulunanHarfSayisi++;
}
}
}
}
if (!harfVarMi)
{
kalanHak--;
lblKalanHak.Text = kalanHak.ToString();
if (kalanHak == 0)
{
BTNHARF.Enabled = false;
BTNTAHMIN.Enabled = false;
MessageBox.Show("OYUN BİTTİ! **KAYBETTİNİZ** \n Yeni Oyun için yeni kelime giriniz. \n Cevap : " + bulunacakSehirIsmi, "Bilgi", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information);
}
}
lblGirilenHarfler.Text += txtHarf.Text + " ";
if (bulunanHarfSayisi == bulunacakSehirIsmi.Length)
{
BTNHARF.Enabled = false;
BTNTAHMIN.Enabled = false;
MessageBox.Show("OYUN BİTTİ! **KAZANDINIZ** \n Yeni Oyun için yeni kelime giriniz.", "Bilgi", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information);
}
txtHarf.Text = "";
txtHarf.Focus();
}
private void BTNTAHMIN_Click(object sender, EventArgs e)
{
if (bulunacakSehirIsmi.ToUpper() == txtKelime.Text.ToUpper())
{
foreach (Control item in grpOyunAlani.Controls)
{
if (item is Label)
{
Label label = item as Label;
label.ForeColor = Color.Black;
label.BackColor = Color.Lime;
}
}
MessageBox.Show("OYUN BİTTİ! **TEBRİKLER KAZANDINIZ** \n Yeni Oyun için yeni kelime giriniz.", "Bilgi", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information);
}
else
{
MessageBox.Show("OYUN BİTTİ! **KAYBETTİNİZ** \n Yeni Oyun için yeni kelime giriniz. \n Cevap : " + bulunacakSehirIsmi, "Bilgi", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information);
}
BTNHARF.Enabled = false;
BTNTAHMIN.Enabled = false;
}
private void FORM_Load(object sender, EventArgs e)
{
BTNHARF.Enabled = false;
BTNTAHMIN.Enabled = false;
rastgele = new Random();
this.AcceptButton = BTNHARF;
}
private void YeniSehirSec()
{
int rastgeleSayi = rastgele.Next(0, sehirlerListesi.Length);
bulunacakSehirIsmi = sehirlerListesi[rastgeleSayi];
}
}
}
Harika 👍
YanıtlaSil